Ny familjemedlem

I går flyttade det hit en 15 veckors kattbebis,våran storkatt behöver en kompis eftersom han är så bråkig och busig inne (klättrar på dörrarna) och river sönder tapeterna så kanske dom kan busa av sig med varandra i stället.
Den är lite skygg och rädd för Alma men snart så går det nog bättre.

Ush,jag sitter och funderar på vad som hände mig efter jag fick Alina försöker googla fram mina symtom och kollar på vårdgaiden och jag hittade faktiskt en sak som det kan vara men jag är osäker vissa symtomer stämmer,vissa inte. Blir så less på att ha det såhär :(
I går kväll lovade jag mig själv och Fredrik att ringa idag till Hälsocentralen efter att ha fått ett enormt tryck i huvudet igen och en pulserande kännsla det gör ont i 3 sek sen försvinner det sen lika igen,det är så obehagligt och jag mår väldigt dåligt av att det är så här. Nu är jag nästan säker på att det är en nerv som tog skada under ryggbedövningen eftersom dom träffade nerver hela tiden och fick avbryta.
I några dagarna har ag fått en brännande kännsla på baksidan låret,inget som gör ont mest känns det lustigt som någon eldar där för typ 4 sek så jag antar att det är någon nerv som är skadad eller ligger klämd och jag har så ont i nacken och ryggen så allt kommer väll därifrån till huvudet.
Ibörjan efter att jag gjort Blodplatchen och blev fri från den huvudvärken och när detta började komma var jag rädd för att få hjärblödning ja,jag kunde inte tro något annat eftersom det känndes som huvudet skulle sprängas när det blev sådära. Det är ibland som allt blod forsar fram i pannan och det kunde vara en annan sjukdom där man hade för mkt vätska i hjärnan eller något men det tror jag ändå inte även om mkt tyder på det.
Ja,det är svårt att beskriva men det är inte roligt att vara rädd hela tiden. Man kan ju sätta i gång att fundera på så mkt:hjärnblödning,hjärntumör men i själva verket är det säkert något annat som inte är så farligt men man mår ju verkligen inte bra av att fundera hela tiden så jag har mått väldigt dåligt. Haft svårt för att ta det lungt och exempelvis kollat på tv hemma,det har jag inte kunnat förens nu även om det fortfarande är svårt iaf på kvällarna får jag minsta känning så måste jag gå upp och gå omkring. Det går bättre när jag har personer runt omkring mig,känner mig lugnare då och kan slappna av mer och för att det går bättre nu är väll för att jag vant mig och vet att det inte händer något mer än att det är otäckt och gör ont men inget mer förhoppningsvis.
Ibland när jag kollar snabbt åt ett håll är det som det inte riktigt hänge med,värst är det att få ont när jag kör bil så jag vill helst inte köra så långt längre själv.
Jag är ständigt trött och orkar nästan ingenting vissa dagar och jag vill få bort det och orka göra mer saker.
Så ja jag har mått/mår väldigt dåligt av det hära och känner mig hela tiden knepig,är väll dax att ta tag i saken och ringa men jag gruvar mig för jag vet att läkarna alldrig tar en på allvar,inte en enda gång!

Skönt att få skriva lite iaf,kan ingen skriva vad det är så skulle det vara ännu bättre!

Nu ropar Liam klar i från toan :)

Kommentarer
Postat av: Emma Viklund

Vad mysigt och roligt med en kattunge :) Du får ta kort!! :)



Usch, låter inte alls roligt. Det måste ju ha med ryggbedövningen att göra eftersom du känt dig knepig sedan dess... Usch, otäckt. Hoppas det inte är nåt allvarligt.



Jag fick ju superont i ryggen några dagar efter förlossningen. Det kom sakta men säkert, sedan hugg det liksom till och sen kändes det som att någon stod på min rygg, ryggen värkte och det kändes som jag fick ont av att andas, jag nästan grät då jag fick ont... Jag ringde Joel varje gång, för kunde ju inte ta hand om Viggo då jag fick så ont, Joel blev allvarlig och frågade varje gång om han skulle ringa akuten... Löjlig som jag är så sa jag alltid nej :p Sen ringde jag rådgivningen och kollade precis efter att jag haft det onda... Hon påstod att jag inte kunde ha ont pga ryggbedövningen, för går det snett med ryggbedövningen så ska dom tydligen märka det DIREKT :p Men jag tycker det lät konstigt för jag hade ont precis då dom stuckit mig och sen strålade det ut i hela ryggen själva smärtan liksom :p Man får ju knappt någon hjälp nu för tiden :/



Kram på dig gumman!

2010-10-11 @ 15:07:04
URL: http://mammatillviggo.bloggplatsen.se
Postat av: sofie

Så hade jag med efter sticket och det sa dom var normalt till mig,men ja fyfan rent ut sagt vad ont det gorde när man skulle ex böjja sig ned,det gick ju inte och det högg till så man inte kunde andas,då grinade jag med minns jag ush!!!

2010-10-11 @ 15:12:07
Postat av: Sara

Vad jobbigt! Hoppas det löser sig. Du kanske har fått någon form av panikångest i samband med det hela? Då kan man ju känna som att blodet rusar i huvudet å bli yr å så, men rygg å nackvärken måste ju bero på nått annat! Hoppas du får hjälp snart.

2010-10-11 @ 22:50:41
URL: http://zaralindgren.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad jobbigt! Hoppas det löser sig. Du kanske har fått någon form av panikångest i samband med det hela? Då kan man ju känna som att blodet rusar i huvudet å bli yr å så, men rygg å nackvärken måste ju bero på nått annat! Hoppas du får hjälp snart.

2010-10-11 @ 22:51:21
URL: http://zaralindgren.blogg.se/
Postat av: Sara

Sv: Nä det är huset efter det. Det röda med tillbyggt garage.

2010-10-11 @ 22:53:06
Postat av: ewa

usch vad jobbigt,förstår att du funderar och blir rädd..ring hc och kräv att du får nån rimiss till sjukhuset så dom får kolla dig så du slipper vara orolig..

2010-10-12 @ 06:56:57
URL: http://ewawiklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0