Allergisk reaktion

Ush i morse svällde jag igen lite i halsen & fick världens hostattack bara helt plötsligt tänkte inte så mkt på det,var efter att jag ätit påskgodis ett choklad ägg. Nu smakade jag ett likadant chokladägg,en med en gul kyckling på skalet och det blev lika igen fasst nästan värre & då förstod jag ju att jag måste vara allergisk mot dom. Det är chrisp eller något sånt i dom tror jag? Obehagligt är det iaf när man knappt får luft. Tänkte för mej sälv att:Tänk vilken tid det skulle ta för en ambulas att komma hit,ush! Man hinner nog kola under den tidenom man inte får luft :( Sitter fortfarande igen lite i halsen men det försvinner väll antagligen,hoppas det inte blir värre igen.

Jag är inte den enda här hemma som verkar vara allergisk mot någonting. Vi tror att det är Laktos intolleras som Alina har fått :( Hon är fortfarande dålig & bajsar slem. Har haft kontakt med både rådgivningen och Bvc och det går inte att göra så mkt mer än att prova att utesluta mjölkprodukter två veckor om inte det hjälper så utesluta gluten. Skulle börja i morse men för en ovan så är det inte lätt att komma i håg så hon fick smör på mackan! Måste köpa laktosfritt mjölk,smör och allt. Hur gör man igentligen? Såklart vänjer man sig om det nu är så att hon är allergisk men just nu känns det som tusen saker att komma i håg.

Går fortfarande kanon på dagis :) Inte en tår har det kommit! Hon trivs så otroligt bra och bryr sig inte om när jag åker därifrån,inte ett smack. Hum,saknar hon inte mej när jag är borta :,( Hehe,blir nog så att hon blir ledsen snart när hon vet hur allt funkar osv. Glad blev hon när jag & Liam kom & hämtad henne iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0