Känsligt?

Någon mer som tyckte att mitt förra inlägg var okänsligt skrivet på något sätt? Fick nämligen en kommentar från en tjej som tyckte det. Ingen som känner mig och ingen jag känner,ip nummret var i från Finland så det är klart hon inte vet vem jag är och kanske därför hon kallade mig Idiot.

Förstår att när man skriver om djur och avlivning blir det kännsligt,det tycker jag med,jag är en riktig djurvänn och har alldrig avlivat något djur,tack & lov men ibland händer det att man måste,tyvär! Jag har alldrig skrivit att jag SKA avliva Ceasar eller hur? Jag skrev att OM det INTE är någon sjukdom utan ett betende så måste vi ta bort honom och det är sant det jag skrev angående att ingen kan/vill ta hand om en katt som skvätter inne,ni som varit med om det förstår säkert vad jag menar,hela huset luktar kattpink,det är pink på tapeter,golvet,under golvet,panelen,stolar,ja,överallt! Vem kan ha det så?

Vi har kastrerat Ceasar just av den anledningen att vi inte vill ha en fräs som skvätter pink,vilket okastrerade hankatter gör. Sen så har man ett ansvar som djurägare också dvs att man ser till att kastrera sina små vänner så det inte blir vildkatter,vilket det finns gott om här i Stocka.

Sen så kan man inte skriva:kolla upp så han inte är sjuk! Om du som lämnade komntaren läser lite nogrannare så ser du att jag just ringt vetrenären? Jag fick rådet att avvakta några veckor och det rådet fick jag därför att när en katt gör så här så handlar det inte om sjukdomar utan ett betende som en kastrerad katt INTE ska ha,det kan försvinna och det är därför vi ska avvakta innan vi ska in och ta blodprov på honom,inte avvliva! Det måste vi göra om det är ett betende som kvarstår. Så jag tror du var lite för snabb med att läsa mitt inlägg och för snabb för att dömma ut mig till idiot.

Cesar märker revir med sitt pink,om du läser på lite om en okastrerad han katt betende så ser du hur dom gör om man inte kastrerar. Och faktiskt så vill man ju inte att han ska ha ett sånt betende om vi nyss kastrerat honom eller hur? Då funderar man ju på om dom gjort något fel när dom kastrerade honom? Men vetrenären sa att han var kastrerad på rätt vis och jag frågade flera gg om jag skulle komma in med honom om det kunde vara någon sjukdom men hon sa att det INTE var det för de skvätte inte då utan pinkade som vanligt inne hela tiden,överallt men Ceasar SKVÄTTER och märker revir!

Så hoppas du fått lite mer förståelse och läst lite nogrannare av det jag skrev! Sen ber jag om ursäkt om det berörde någon. Såklart är det kännsligt med våra små vänner när man skriver att man kanske måste ta bort dom men försök tänka då att vi inte tänker göra det av fel anledning i såfall,varför skulle jag skaffa en till katt och desutom betala för kastrering om jag inte ville ha honom? Klart jag INTE vill ta bort honom,varför skulle jag det? Men som sagt om det visar sig att det är ett betende som han kommer fortsätta med så är vi nog tvugna.Det är inte roligt att bo i ett hem som är helt förstört av kattpink,desutom i ett helt hus som vi desutom hyr! Det kostar att renovera om hela tiden vilket man måste för att få bort denna lukt som biter sig fasst i tapeter och överallt. Det skulle alldrig funka!

Som det är nu så mår Ceasar bra! Han har sin kompis Nisse,våran 2a katt,han får kärlek,mat och allt han behöver så ni behöver inte oroa er. Vi tar ett steg i taget med detta! Jag följer rådet som veterenären gav mig,att avvakta och se,försvinner inte betendet så ska vi åka in med Ceasar och ta blodprov sen får vi se men som sagt hon sa att en katt gör inte så här vid en sjukdom utan ett betende som han INTE ska ha som kastrerad och ett sånt betende kanske inte försvinner och då finns det inget annat att göra än att inte kunna ha honom kvar,tyvär!

Kommentarer
Postat av: Linda

Äääh ta inte åt dig Sofie utav vad den där personen skrev, du känner dig själv och du vet vad katten håller på med, eller vad han har för problem.



Det är typiskt att människor ska döma och skriva en massa fula/dumma kommentarer och sen inte våga visa/berätta vem dom är.

Det är så löjligt!



Du vet bäst själv vad som är bäst för er och katten, och som sagt, det går inte att ha kvar en katt som skvätter hit och dit, och på alla saker som finns.



Inte med tanke på att du har 2 barn som är överallt!

Och det blir ingen fräsh lukt i huset.



Hoppas det löser sig!

2011-03-02 @ 21:33:17
URL: http://lindawik.blogg.se/
Postat av: ewa

Nä jag tycker inte de var okännsligt skrivet?!! Du skrev ju att de lixsom var typ sista utvägen...

2011-03-02 @ 21:45:15
URL: http://ewawiklund.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ja,vi ska som sagt avvakta o se. Har torkat pink i lekrumet idag och som tur är går lukten bort om man tar det på en gång! Men märks tydligt att han är könsmogen fasst han INTE ska vara det. På sättet märks det och våran andra katt är jätte intresserad av honom o försöker trycka ned honom mot marken. Typiskt betende på han katter. Vetrenären trode han kunde bli så här 1a gången efter kastreringen att det blir en enda gång sen inte mer så hoppas på dt!

2011-03-02 @ 21:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0